cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Sunday, May 5, 2013

tanggal lima lima tiga belas.

ke sana. ke sini.
dia berlari lari anak.
kemana?
mencari setitis air.
untuk menghilangkan dahaga.
kesana. ke mana mana.
masih tidak jumpa air.
di tanah tandus gersang.
di mana?

*berhenti*

dia masih berlari lari anak.
sampai sekarang.
mencari setitis air.
untuk menghilangkan dahaga.
yang selautan pun tidak akan cukup.
untuk menghilangkan rasa yang kian kering.
kemana?
dimana?
masih mencari.


****************************************************

pinjam kan aku bahagia.
untuk aku rasa nikmat.
satu kali ini.


*****************************************************

dari idea menjadi budaya.
dari idea menjadi sebuah doktrin.
dari idea menjadi satu ancaman.
adakah kita masih menjadi ancaman.
kepada diri kita sendiri?


******************************************************

aku perlukan satu benchmark.
untuk aku gariskan efficiency dan effective aku bergerak.
aku perlu ubah modus operandi.
untuk terus berdiri.
satu hipotesis untuk dirungkai dengan pemboleh ubah di sekitar.
untuk aku cerminkan siapa aku sekarang.


*******************************************************

aku jatuh.
tercicir entah dimana.
kat mana aku ni?