cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Sunday, May 5, 2013

si-

simpulan tensi semakin kusut.
semakin tegang. semakin ngilu.
hati terasa berat jatuh ke bumi.
rusuk bagai terpukul batang ego kau.
menjadi debu. berderai derai.
separuh diri terasa bangsat.
dijilat anjing.
ahh--
kenapa mahu marah marah?
pinjaman dari sang laknatullah.
tak perlu--
cuba rasional sikit akal kau.


***********************************************

sudah tahu jalan cerita nya.
menuju ke arah gaung celaka.
yang dalam. yang gelap.
aku hanya pelakon tambahan dalam cerita sendiri.
cerita hidup aku.
yang utama nya dipegang orang lain.
biar lah aku.
biar lah aku.


***************************************************

semesta alam.
paksi mengikut berputar.
sakti bima.
langit berlapis tujuh.
celaka lagu bernyanyi berkerdip bintang.
gelap.
aku ketawakan seakan.
ini semesta dalam sendiri berdiri aku.
songsang berdiri.
paksi tiada.


******************************************************

jangan mudah terasa.
jika tiada mensi.


******************************************************