cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Monday, April 29, 2013

hujan rintik rintik. air bergelora.

di situ ada seekor burung.
terbang sendiri.
mungkin tersesat.
mungkin ditinggalkan kumpulan nya.
entah mana satu.
melawan arus angin
meredah hujan
macam tiada hala tuju.
hilang pedoman.
macam cermin diri aku.


***************************************************

bila hujan hujan macam ni.
damai saja rasa hati.
menafikan semua kusut serabut tersimpul dalam kepala.
bila keluarkan muka di luar tingkap.
rasa tempias hujan menjentik jentik.
entah--
rasa macam berehat sekejap dari masalah.
sementara hujan masih turun.
gelap saja.
takda benda nak difikirkan lagi.

di bawah limpahan rahmat langit Tuhan.
tenang lah diri.


*******************************************************

sini. mari sini.
aku nak kau tahu.
tenang kau. tenang aku juga.
senang kau. mungkin senang aku juga.
tapi sakit kau. terkadang aku rasa.
jadi--
distract diri dari belenggu tu.
jauh kan. 
entah. siapa aku?
hahahahahahah

*******************************************************