cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Sunday, January 20, 2013

Lorong.

lorong DJ14.
tersimpan satu ribu cerita.
pahit manis.
kau cakap saja.
semua ada!
sekarang.
lorong ni kau tenung saja.
tak membangkit apa apa rasa.
seperti lorong ini 
sunyi.


******************************************************

senyum itu
yang dulu wujud
muncul lagi.
dalam sekali imbas.
itu pun aku tak cam.


*******************************************************


ya
aku ingin selam
dalam fikiran 
dalam akal
dalam mimpi
ya dalam mimpi
masih banyak jawapan yang aku nanti
aku tagih
tidak
jangan kejut kan aku
biar mata aku tertutup rapat
biar tubuh aku diselubung
biarkan aku
jangan kejut kan aku dari mimpi
kerana dalam mimpi ini
aku dapat rasa apa yang aku tak dapat rasa
dalam dunia yang aku ludah
dalam dunia yang sering menjadi beban
diletak di bahu
aku dah letih
letih celik di dunia
biarkan aku bermimpi lah LAHANAT!


*******************************************************