cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Friday, May 31, 2013

iv

"aku tertinggal sesuatu ke?"

seperti ada satu bahagian dari tubuh sudah hilang.
samar samar 
aku tak pasti apa yang aku tertinggal.
hilang dari tubuh.
simpulan hati, rasa dan akal seperti terputus.
berselerak.
berkecamuk.
ahh sudah hilang arah aku dibuatnya.
terkutip semangat pun tak bisa hilang kebas 

"apa yang aku tertinggal?"


****************************************************


pernah rasa?
tiba tiba bumi yang dipijak menjadi debu
dan perkara pertama yang  kau tahu kau mula jatuh 
menuju ke satu titik infiniti yang tiada berpenghujung.
jantung tertelan dalam dalam
rusuk menguncup
ahh masih tertumpu ke mana penghujung titik ni.
rasa seperti mati tertelan diri sendiri.
mana silapnya?
dan masa tu setiap detik kau bernafas muncul
seperti satu turutan gambar 
terpampang kisah 
setiap rasa dihirup dalam dalam
apa yang kau dah buat?

dan kau masih terjatuh 
menanti penghujung titik infiniti.
dan kau dah tak peduli mati.


*****************************************************


No comments: