cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Sunday, May 19, 2013

garu.

indah.
satu rasa.
terselesa.
dalam saru kekalahan seluas lautan.
terus senyum.
terus indah.


*******************************************

lihat.
dia sudah datang.
lihat.
genggam erat.
ketap ketat gigi.
meluap luap.

lihat.
mari sini.
mari sini lihat siapa jebat.


********************************************

kau bunga.
aku langau.
kau menambat diri.
aku tertambat sisa.
kau berduri.
aku teracun.


*********************************************

terang mata malam ni.
tiap kali pejam terasa rimas.
entah
keluar masuk soalan dalam kepala otak.

tentang esok.
tentang lusa.
tentang tulat.

tentang diri.
macam mana penghujung cerita.
bala yang bakal datang.
ngeri hidup.

entah--
tak terjawab satu pun.

aku dah jemu.
jemu berfikir.
jemu bersengkang mata fikir diri.

mata,
mohon lena.
esok celaka belum tahu.


*******************************************

bahang malam..
sebatang rokok.
secawan kopi.
dan bahang malam lagi.
hembus keras satu das tebal tembakau.
dan secawan kopi.

macam mana sebatang rokok dan rasa kopi boleh jadi lawan.
synchronize.
menuju ke satu arah nikmat.
di nyala lagi satu batang.
hembus keras.
hirup suam pahit kopi.
malam ni kau berdua menang.
berjaya bawa aku ke satu zin yang lain.


********************************************