cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Tuesday, May 28, 2013

.

aku.

tak suka berada di suatu tempat yang sesak dengan manusia lain.
kerana di sana aku rasa seperti diperhati.
direnung tajam mata mata liar di setiap penjuru.
rimas aku.

aku.

lebih suka berada di tempat yang hanya kelihatan dua tiga jasad.
atau mungkin tiada orang langsung di situ.
kerana ia memudahkan aku bermain dengan minda.
untuk bermonolog  dengan diri.
dengan pandangan yang menzahirkan kecil nya diri ini dalam bumi tuhan.

berada di padang yang hijau.
sambil melihat langit berawan tebal.
atau di tepi pantai dan lautnya.
yang membiru dan berombak.
atau hanya di tepi sisi rumah.
bersila di depan taman .
mana mana pun.
aku rasa tenang.

aku.
lagi suka sendiri.


***************************************************************