cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Sunday, March 17, 2013

terlepas pandang.

lemah nya aku.
lemah nya tubuh.
lemah nya akal.
lemah nya nafsu.
lemah nya iman.

hamba apa aku ni?
bila lemah ingat pada dia.
bila senang lupa pada dia.
lemah lemah aku ingat hanya pada akal.
tapi tak gerak.
hamba apa aku ni.

ingatkan aku pada kau.
sebab kau aku masih di sini.
terus jatuh dan jatuh.
sebab jatuh aku ni cuit kau pada tubuh aku
supaya ingatkan aku pada pencipta.
pada kau.

tumbuhkan lah benih benih cinta
kuatkan lah ia
supaya nafsu terkurung dalam hati kecil.
supaya aku dapat bangkit
dan bila aku bangkit
teruskan lah aku ingat pada kau.
kerana nikmat kau hulurkan
setiap zarah udara aku hirup kau hulurkan
setiap rasa kau selimutkan
hilang sakit kau basuhkan
ingat kan lah aku pada kau.
maha zat mengatur hidup ini.


*********************************************************

"Tiada muslim yang menderita keletihan, kesulitan, dukacita atau kesusahan bahkangangguan berupa duri, melainan dengan kejadian itu Allah akn menghapuskandosanya(HR Bukhari dan Muslim"

tergerak akal. terpukul. terima kasih Baba. terima kasih.