cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Monday, March 4, 2013

Lesson That Never Learned

sebab bapak guwa askar. guwa pun ada mengalir darah patriotik. kot

"they infiltrate our country, and some of our soldier had died." 

demmit, kau dah buat rakyat negara ni marah. kalau Najib hantar semua rakyat gi Sabah, tak payah pakai senjata pun. buku lima 28.3 juta rakyat ni dah cukup pukul sekor sekor sampai mampus. kau tahu. 

seorang sepupu aku di turunkan di kawasan tu. aku harap dia berada dalam lingkungan keselamatan. 

Aku bukan nak cakap pandai. Benda yang kat Sabah tu pun aku kurang tahu sangat cerita dia. Tapi fikir. Fikir. Bila kita bertelagah antara satu sama lain, musuh akan mula cuba menembusi kita dan memecahkan kita. Tak belajar sejarah ke? macam mana Kesultanan Melaka jatuh dulu? macam mana Jepun takhluk kita dulu? memang sikit diorang hantar orang dia, tapi mungkin benda ni nak ingatkan kita siapa kita sebenar. Ingatkan kita dulu kita macam mana. Dah dah lah, aku jemu.


*******************************************************