cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Thursday, February 28, 2013

rasa (rasa yang dah lama mati)

"bro. asal termenung?"

"takda. aku pun tak tahu"

"mengenang nasib ke bro?hahaha" *tepuk bahu

"cis.mana ada bro.entah lah.haha.menunggu bulan jatuh ke riba?"

"mana ada dah bulan jatuh ke riba.kau kena usaha bro"

"usaha macamna ni?"

"alahh.banyak lagi kat luar sana.kau cuba.mana tahu dapat"

"cis.entah lah bro.tak jumpa lagi"

"haha,carik lah bro.kau ingat dia nak datang kat kau ke?"

"mampus aku nak carik.malas aku" *bakar rokok.hembus kuatkuat

"haihh kau ni.facebook ada.twitter ada.tak kan nak aku ajar"

*pandang sinis

"dulu boleh la buat.hahaha"

"asal?sekarang tak boleh?"

"entahh.hahaha"

*termenung dua dua ke langit

rasa bukan datang macam air.
bukak paip terus melimpah.
dia akan datang dengan sendiri.
tapi dengan usaha mungkin.
mungkin juga dengan kebetulan.
tak dirancang.
semua ada pada yang Atas sana.
sabar.
tenang.
nanti rasa tu akan datang.
dan harap mata tu akan dapat menenangkan aku
dapat menghiburkan aku
dapat membawa aku keluar dari rasa yang aku rasa sekarang.
kosong.kebas.
cuma masa kena betul.
tempat kena betul.
niat kena betul.
tak pa aku tunggu.
moment tu akan datang.
sedikit usaha.sedikit kebetulan.
nanti rasa tu akan wujud kembali.
aku mohon petunjuk.


************************************************