cakap kosong yang tak mengharapkan apa apa perhatian atau tepukan

Monday, November 8, 2010

masjid,rokok dan kain sarung senteng

semalam gua saja follow bapak wa pergi sembahyang kat masjid time asar sebab gua nak pergi singgah kedai sekali beli rokok gua yang kebetulan dah habis.lepas ja sembahyang bapak gua singgah isi minyak kat Shell so gua amek kesempatan beli barang gua sekali.dah setel semua bapak gua try start keta tapi tak hidup-hidup jugak..pergh keta...lu wat ancam gua la..dengan berbaju melayu dan bersarung senteng gua dok tepi keta gua kat tengah2 Shell tu...gu ngan bapak gua dua-dua tak bawak telefon..kononnya nak gi masjid tak payah bawak..panggilan Ilahi lagi penting la an..haha...dah tu carik public public rosak lak..ni amek kesempatan la an jangan lah korang ngada-ngada pergi rosakkan public phone kat area berdekatan korang...kalau ade mamat yang ade emergency macam gua semalam kan naya..dapat lak isteri dia nak bersalin ka..hahah...tapi gua sakit hati sebab akak cashier Shell tu dok senyum-senyum kambing ngan gua...gua taw la sarung wa senteng sket nampak bulu kaki gua yang lawa an..hahaha...tapi maybe ade berkat kot sembahyang gua tetiba ja datang lak sorang jemaah masjid time asar lalu kat Shell.gua tego la an mintak pinjam telefon nak call..haha..dalam sejam setengah gua berkopiah ngan berbaju melayu dapat gak gua balik umah...masalah bateri ja tak tukar 3tahun dah..haha...ape yang gua boleh ambil ikhtibar dari kisah semalam ialah jangan salah niat lak gi masjid...gua kesal gila babi..babi ja yang gila.










*******************************************************************************

No comments: